سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جذب مشتری

راه های طلایی جلب و جذب مشتری

جذب مشتری جدید ، بخشی مهم و دشوار در بیشتر رشته های شغلی است ؛ برای مثال اگر یک پزشک هستید ، نیازی به جلب مشتری ندارید زیرا بیماران به خودی خود به سراغ شما خواهند آمد اما این مورد در رابطه با اکثر مشاغل صدق نمی ‎کند . جلب مشتری در بسیاری از مشاغل امری غیر قابل انکار است . بسیاری از کارافرینان مشاغل خود را به عنوان حرفه مورد علاقه شان آغاز کرده اند ، نه به این دلیل که علاقه مند به انجام تجارت باشند اما با این حال اگر در جلب مشتری جدید توانمند نباشید ، تجارت شما پایدار نخواهد ماند .

جذب مشتری

بنابراین، چگونه باید مشتری جلب کنید ؟

در این قسمت از نمناک به ارائه راهکار های مناسب برای جذب مشتریان جدید خواهیم پرداخت .

1. اهداف خود را برای جذب مشتریان جدید تعیین کنید

تعیین اهداف برای هر شغلی بسیار مهم است و می ‎تواند به شما انگیزه دهد . برای تعیین اهداف خود نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  •  هر آنچه را که می‎ خواهید انجام دهید ، بنویسید .
  •  خوب فکر کنید تا بتوانید لیست کاملی از اهداف خود به دست آورید.
  •  هر نکته را تجزیه و تحلیل کرده و امکان موفقیت در آن را تعیین کنید .
  •  اهداف موجود در لیست را اولویت بندی کنید .
  •  برای تحقق هر هدف ، محدودیت زمانی تعیین کنید .
  •  از اهداف کوتاه مدت شروع کنید تا آن ها به شما در رسیدن به اهداف بلند مدت کمک کنند . 

2. مشتریان خود را بشناسید

اگر نمی ‎دانید که مشتریان شما چه کسانی هستند ، نمی ‎توانید در بازار موفق شوید و بنابراین قبل از پیشبرد هر برنامه ای ، شخصیت خریدار را بررسی کنید و این به آن معناست که مشخصات مشتری ایده آل شرکت خود را شناسایی و تعیین کنید . بازاریابان با تجربه برای هدف قرار دادن بازاریابی خود به این اطلاعات اعتماد می‎ کنند . شناسایی شخصیت خریدار به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را بهبود ببخشید . اگر شما در انجام این کار موفق شوید ، قادر به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغلی خود خواهید بود . 

3. به دنبال کانال های مناسب برای جلب مشتری های جدید باشید

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد چگونگی جذب مشتریان جدید تحقیق کرده و کانال مناسب برای انجام این کار را برای خود ایجاد کنید که این کار ممکن است از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، نامه و یا هر چیز دیگری باشد . بهترین راه این است که برای جلب مشتریان خود، از چندین طریق وارد عمل شوید .

جذب مشتری  

4. روند خرید را درک کنید

بنگرید که مشتریان تان چگونه می ‎توانند محصولات شما را خریداری کنند . وقتی این موضوع را فهمیدید ، می ‎توانید نقاط ضعف خود را مشخص کنید . در صورت مشکل بودن درک این مسئله به سوالات زیر پاسخ دهید .

  •  مشتریان چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند ؟
  •  آیا این امر از طریق رسانه های اجتماعی و یا سایر سیستم ها انجام می ‎شود؟
  •  آن ها، پس از ورود به صفحه شما چه کاری انجام می ‎دهند؟
  •  آن ها قبل از خرید به دنبال چه محتوایی در صفحه شما هستند ؟ 

5. کارمندان با استعدادی استخدام کنید

یک کارمند خوب می ‎تواند 10 مشتری جدید به شرکت شما اضافه کند ، در حالی که یک کارمند بد می ‎تواند 10 تن از مشتریان شما را از دست بدهد و علاوه بر این ، شما به تنهایی قادر به جامه عمل پوشاندن به تمامی اهدافی که در سر دارید نخواهید بود . برای این کار به متخصصان ماهر، با تجربه و آموزش دیده نیاز خواهید داشت و بنابراین برای پیشرفت کردن در عرصه تجارت ، کارمندانی با تجربه استخدام کنید .